Semeli

Nea Hora-Chania

1 vær. lejligheder i lokalt område (Nea Hora) lidt udenfor byen Chania med plads til 2 - 3 personer samt en 3 vær. Derudover er der en enkelt lejlighed med plads til 6 personer som har balkon ud mod baggården.. De 8 Lejligheder er forskellige størrelser, således at nogle er egnet til 2 personer, og andre er der plads til 1opredning.

Alle har tv og udstyret køkken med køleskab og kogeplader samt A/C. De 4 af lejlighederne vender ud mod havet og har havudsigt, men samtidig vender de ud mod gaden, hvor der naturligvis er lokal støj. De andre lejligheder vender ud mod den anden side, hvor der ikke er havudsigt, men udsigt til et typisk lokalt boligområde, med gamle huse. Ret charmerende.

Lejligheden til 6 personer er med 2 soveværelser, opholdsrum med plads til 2 ekstra sovepladser, veludstyret køkken og balkon ud mod det lokale område.Vaskemaskine.

Området som Semeli ligger i er meget lokalt, idet grækerne selv bor i dette område, små hyggelige gader med gamle og nye boliger. Hver torsdag er der lige neden for hotellet et stort lokalt marked, hvor der handles med alt.

Lige overfor Semeli er der en lille hyggelig fiskerihavn, hvor man kan opleve de lokale fiskere på arbejde. Kun få meter længere henne fra havnen, er der den dejlige badestrand i Nea Hora.Semeli er for dem som vil bo ved en stor by og alligevel i lokale omgivelser og i ældre lejligheder - eller i en af de nyrenoverede i 2006 idet ikke alle lejligheder er blevet renoveret.

Ikke egnet for gangbesværede ! (Semeli har ingen elevator)

Link til bestilling her http://www.semeli-hotel.gr/#

Område

WIFI

Click for større billeder

Kommentarer fra tidligere feriegæster

Vi boede på Semeli i de sidste 2 uger af maj. Vi kom dertil med taxi fra lufthavnen uden problem. Ved ankomsten fik vi telefonkontakt til værtsparrets datter. Siden klarede vi os med non-verbal kommunikation med værtsparret. Det gik fint og i nødsfald tyede vi til den græsk/danske ordbog. Lejligheden var passende og udstyret og rengøring i orden. Vi manglede et par småting, som vi fik leveret. Værtsparret var meget omsorgsfulde. Efter Samariakløften var vi dagen derpå noget nedslidte, og vi hyggede os med brød og raki, som værten bragte os i en lille flaske. Udsigten er jo uforlignelig.

For sådan nogle som os er stedet godt. Rolige omgivelser. Gode muligheder for indkøb. Som byvandrere fandt vi den gamle by uden sidestykke. Vi spiste godt. Vores yndlingssted var en restaurant anbefalet på en dansk hjemmeside - Moutopaki. Vi kan lade anbefalingen gå videre. Den reserverede billeje blev annulleret p.gr. af benzinstrejke. I stedet tog vi ture til omegnen fra rutebilstationen. Det er en ret særpræget oplevelse. Vi tog ud til nogle nærliggende klostre som beskrevet i "Turen går til Kreta"-Pol. Det anføres at nonneklosteret laver ikoner - men det er de ophørt med. Vi tog bussen til Rethymno. En meget seværdig by. Tænkte på om der fandtes noget lignende som Semeli i byen.Alt i alt en meget god ferie - tak for det.

Venlig hilsen Jytta og Kaj/Silkeborg 2008

Området kender vi jo som vores egen lomme, så der var ingen overraskelser. Måske er stranden ved nærmere eftertanke blevet mere ren og lækker.

Vi laver jo ikke mad i lejligheden bortset fra morgenmad. Og der var alt hvad vi skulle bruge, både til spejlæg m.m. Rengøringen er der heller ikke noget at klage over.

Det er et meget dejligt område både for voksne og børn. Især er der dejligt at bo fordi der er så tæt til den lækre strand. I realiteten kan man blive der uden at skulle ud fra området. Vi kan jo også købe det meste derude af fornødenheder. Der er også restauranter for enhver smag.

Det er et dejligt trygt sted at være. Værtsparret er bare så søde og vil gæsterne det bedste. Den ene dag kom manden op med 1 liter juice. En anden dag havde han sat Raki og nødder op på værelset til os. Jo de er meget søde og venlige. Desuden vil de rigtig gerne tale alt det de kan.

Vi havde en sjov oplevelse med den ældre dame der har stedet. Hun sad og ordnede Horka for som hun sagde det var hendes mand vild med. Det er min mand også men jeg kan ikke selv lide det. Det fik hun tydelig forklaret at det kunne hun heller ikke.

Anne Lise Jakobsen

Vi vil bare lige sige tak for en dejlig uge på Semeli.

Alt var helt iorden, udsigten nød vi rigtig meget, gæstfriheden fra hr.og fru. Semeli var til de største stjerner.

Trods vi kun kan sige nogle få græske ord og slet ikke en hel sætning fik vi alligevel ført en samtale om hvad vi havde lavet.

Ja fingersprog og velvilje var i højsæde den uge. Vi nød at de lige vinkede op til os og sendte et stort smil med.

Alt det vi så godt kan li´og som grækerne bare er storleverandør til, gæstfrihed, smil, stor imødekommenhed.

En sød lille episode hvor vi en eftermiddag havde besøg af vores naboer i Danmark, vi sad på altanen og fik et lille glas,

Hr Semeli var på vej ned for at bade og som altid vender han sig lige om, kikker op og vinker. Han se vi har gæster og

går tilbage og op til os og banker på. Han giver os en flaske med Raki smiler stort og går ned og bader. DET er da sødt.

Stella talte vi med de gange vi var der når hun kom, også her var der stor imødekommenhed.

Også billejen fungerede fint

Vi har nydt at være på egen "hånd" samt dig og din gode hjemmesides hjælp.

Der er kun en ting at være utilfreds med, det er at en uge er for lidt

Vi vil følge livet på Kreta igennem din hjemmeside til vi om mange måneder skal af sted igen.

Jeg har lagt et link til din hjemmeside på vores hjemmeside.

Vi ønsker dig en god sensommer.

Med venlig hilsen

Jørn og Bente Kold

Semeli er et charmerende sted, hvis man gerne vil væk fra den travle by og turistmekka. Både befolkningen og atmosfæren er behagelig og afslappende. Man føler at man er tæt på den græske kultur.

Ejerne af Semeli er utrolig hjælpsomme og rare, og man bliver mødt med smil og varme allerede fra første færd. De giver en lyst til at komme igen. Karina og Xenia sommeren 2008